|
2003
Μέλη ΔΕΠ
Φοιτητές/τριες
2004
Μέλη ΔΕΠ
Φοιτητές & πτυχιούχους
Πρωτοετής φοιτητές/τριες
Επιστροφή
|
Ανοικτή Επιστολή προς τα μέλη ΔΕΠ
18 Οκτωβρίου 2004
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Η ανανέωση της ιστοσελίδας του Γραφείου Διασύνδεσης μετά από ένα χρόνο λειτουργίας της (Σεπτ. 2003-Αύγ. 2004) αποτελεί μία από τις υποχρεώσεις μας. Η εμπειρία που αποκτήσαμε από το ενδιαφέρον των επισκεπτών για ορισμένα θέματα, οι επισημάνσεις των φοιτητών, πτυχιούχων και συναδέλφων, οι προσδοκίες που καλλιεργεί η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου μας σε αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον ήταν αναμενόμενο να μας ωθήσει σε αυτή την ανανέωση. Όχι μόνον. Με τη μορφή Ετήσιου Απολογισμού θέλουμε να αναφερθούμε στις βασικές δραστηριότητες του Γραφείου μας για τους στόχους που έθεσε και επέτυχε στο διάστημα αυτό, επιθυμούμε δε να σας ενημερώσουμε για τον προγραμματισμό των δράσεων στο νέο ακαδημαϊκό έτος.
Α. Περίοδος Σεπτ. 2003- Αύγ. 2004
Κατά το διάστημα αυτό ο Επιστημονικός υπεύθυνος επιδίωξε να υλοποιήσει και έφερε σε πέρας το θεμελιώδη στόχο λειτουργίας του Γραφείου, δηλαδή να δημιουργήσει την υποδομή για τη σύνδεση των φοιτητών (-τριών) / αποφοίτων του Πανεπιστημίου με την απασχόληση και την περιβάλλουσα εκπαίδευση.
Το πρώτο κρίσιμο στάδιο για την επίτευξη του στόχου της υποδομής είναι η τεκμηριωμένη γνώση με βιογραφικά και προσωπικά στοιχεία για την εικόνα των φοιτητών (-τριών) / αποφοίτων κάθε Τμήματος του Πανεπιστημίου μας. Στο στάδιο αυτό εντάχθηκε η εκμετάλλευση αξιόπιστων προτάσεων για την απασχόληση πτυχιούχων μας και η προβολή μεταπτυχιακών προγραμμάτων και υποτροφιών. Μία από τις ενδιαφέρουσες συμμετοχές μας σε σχετική ημερίδα ήταν η ενημέρωση για τις προϋποθέσεις υποβολής υποψηφιοτήτων του Ιονίου Πανεπιστημίου στο Πρόγραμμα Fulbright.
Ειδικότερα, τα βασικά και επάλληλα στάδια, τα οποία ακολούθησε το Γραφείο για την υλοποίηση και ολοκλήρωση του στόχου δημιουργίας υποδομών, στο διάστημα αυτό, ήταν τα ακόλουθα:
-
Η επικοινωνία με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς του Πανεπιστημίου:
- Την επικοινωνία διασφαλίσαμε με την οργάνωση της ιστοσελίδας του Γραφείου. Στο διάστημα Σεπτ. 2003-Αυγ. 2004 η ιστοσελίδα δέχθηκε περίπου 3.000 επισκέψεις, σύμφωνα δε με τα στατιστικά στοιχεία του ιστοτόπου τα οποία το Γραφείο θεώρησε υποχρέωση του να δημοσιοποιήσει- το ενδιαφέρον για την ιστοσελίδα αποτυπώνεται στο δεκαπλασιασμό σχεδόν της μηνιαίας επισκεψιμότητας της ως προς αυτή που δεχόταν το Γραφείο μέχρι τον Αύγουστο του 2003. Το ενδιαφέρον για αυτήν δεν κάμφθηκε ούτε στη διάρκεια των θερινών μηνών και ενδεχομένως ούτε από τη χρήση μόνον της Ελληνικής γλώσσας, καθώς δείχνει η αλλοδαπή επισκεψιμότητα της.
- Την άμεση σχέση επιδίωξε και καλλιέργησε το Γραφείο (με φοιτητές, πτυχιούχους ή φοιτητές οι οποίοι διέκοψαν τις σπουδές τους) με προγραμματισμένη επικοινωνία υποστηριζόμενη από σχετική έρευνα. Η επαφή στηρίχθηκε στον υπολογισμό δείγματος για την εκπόνηση έρευνας με βάση τις μεθόδους δειγματοληψίας και τα αποτελέσματά της αποτυπώθηκαν στη συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Την έρευνα έφεραν σε πέρας με άμεση επικοινωνία οι συνεργάτες του Γραφείου και σε αυτήν ανταποκρίθηκε το σύνολο σχεδόν των ερωτηθέντων του δείγματος (τηλεφωνικές και προσωπικές).
- Την άμεση επικοινωνία με πτυχιούχους του Πανεπιστημίου μας για την κάλυψη θέσεων εργασίας, τη ζήτηση μεταπτυχιακών σπουδών και υποτροφιών ενίσχυσε το Γραφείο με την άμεση ανταπόκρισή του στην προσφορά πτυχιούχων μας.
-
Η συγκέντρωση χαρακτηριστικών του πληθυσμού φοιτητών(-τριων) και αποφοίτων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου:
- Το Γραφείο Διασύνδεσης, σύμφωνα με τον κανονισμό και τις προϋποθέσεις λειτουργίας και οικονομικής υποστήριξης των Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ, οργάνωσε όπως προβλέπουν οι όροι αποδοχής και υλοποίησης του έργου από την υπηρεσία του ΕΠΕΑΚ και ορίζουν οι κανόνες για τη διαχείριση των προσωπικών στοιχείων, τη βάση δεδομένων (Β.Δ.) των ενεργών / μη ενεργών φοιτητών, πτυχιούχων και διαγραφέντων φοιτητών, όλων των Τμημάτων του, από την ημέρα έναρξης της λειτουργίας του Πανεπιστημίου (1984) μέχρι το ακαδημαϊκό έτος (2002-2003) (3.939 εγγεγραμμένοι).
- Η βάση δεδομένων περιλαμβάνει βιογραφικά (σπουδές, εμπειρία, κλπ.) και προσωπικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο κλπ.) κάθε εγγεγραμμένου. Τόσο τα πρώτα όσο και τα δεύτερα είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο για απασχόληση πτυχιούχου του Πανεπιστημίου μας μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του ενδιαφερομένου φοιτητή (-τριας) ή πτυχιούχου και εφόσον υπάρχει σοβαρή πρόταση εργασίας.
- Η διενέργεια από το Γραφείο δειγματοληπτικής έρευνας 9φυλλάδιο 60 ερωτήματα, κλειστού και ανοικτού τύπου) έφερε σε επικοινωνία το προσωπικό του Γραφείου με 350 περίπου φοιτητές, αποφοίτους και διαγραφέντες φοιτητές του Πανεπιστημίου.
-
Η συνεργασία με άλλα Γραφεία Διασύνδεσης
- Το Γραφείο Διασύνδεσης συμμετέχει, από το Σεπτέμβριο του 2003, στη 18 μελή επιτροπή Οριζόντιας Δράσης για την υποστήριξη των Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ και η οποία έχει ανατεθεί στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
- Η συμμετοχή μας στις συζητήσεις και αποφάσεις της 18-μελούς επιτροπής των ΑΕΙ για την Οριζόντια Δράση αφορούσε την Πρόταση Κοινής Μεθοδολογίας για τις Μελέτες Απορρόφησης των Αποφοίτων (δείγμα, ερωτηματολόγιο, διαδικασία κοινής έρευνας, πεδία και αντικείμενα διερεύνησης, πληθυσμός αναφοράς, μέγεθος δείγματος, προϋπολογισμός), τη διατύπωση Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας της Οριζόντιας δράσης και τη σύνταξη τεχνικού δελτίου υποέργου για τη Μελέτη Απορρόφησης των Αποφοίτων.
-
Η συμμετοχή μας με τη μορφή υποέργου στο πλαίσιο της Οριζόντιας Δράσης ακολουθεί τη διαδικασία για τη σχετική χρηματοδοτική έγκριση.
-
Η ενίσχυση του ρόλου Γραφείου Διασύνδεσης με νέο Πρόγραμμα απασχόλησης:
- Ο στόχος υλοποιήθηκε με η συμμετοχή μας στο Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας. Η υποβολή υποψηφιότητας στα «υπόλοιπα» από την πρώτη προκήρυξη του ανταγωνιστικού Προγράμματος Επιχειρηματικότητας, τον Απρίλιο 2003, είχε αποτέλεσμα την επιτυχή αντιμετώπιση και έγκριση της σχετικής Πρότασης του Γραφείου μας.
-
Η συμμετοχή μας στο σχετικό Πρόγραμμα με όλες τις αναγκαίες διορθώσεις και χρηματοδοτικές προσαρμογές έχει κατατεθεί για τη σχετική έγκριση.
Β. Περίοδος Σεπτ. 2004- Αυγ. 2005
Οι δράσεις αυτές μας επιτρέπουν να προγραμματίσουμε για τον επόμενο χρόνο:
- Τη διοργάνωση ημερίδων και εβδομάδων του Γραφείου Διασύνδεσης,
- Την προώθηση κώδικα δεοντολογίας και διαχείρισης της βάσης δεδομένων,
- Την ανάπτυξη του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας,
- Την παρουσίαση των προσωρινών αποτελεσμάτων της πραγματοποιούμενης έρευνας των φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου,
- Τη συνεργασία με την Οριζόντια Δράση των Γραφείων Διασύνδεσης,
- Τη διαμόρφωση της βάσης δεδομένων με άμεση την πρόσβαση των φοιτητών και αποφοίτων σε ηλεκτρονικό τύπο Βιογραφικού υπομνήματος, εφόσον οι ίδιοι επιθυμούν τη συμπλήρωσή του,
- Τον εμπλουτισμό της Ιστοσελίδας,
- Την ενίσχυση της επικοινωνίας μας με τα Τμήματα του Πανεπιστημίου, τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, τις Επιχειρήσεις, τα Προγράμματα Απασχόλησης.
Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,
Σε αυτόν τον προγραμματισμό δράσεων είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε την στήριξή σας. Επιθυμώ να σας ευχαριστήσω για τη, μέχρι σήμερα συνεργασία, και τη διευκόλυνση του έργου του Γραφείου Διασύνδεσης. Η συνέχιση της συμβολής σας στην προσπάθεια επιτυχίας των Δράσεων του Γραφείου Διασύνδεσης είναι αποφασιστική και μπορεί να εκδηλωθεί με τον τρόπο που εσείς θεωρείται πιο πρόσφορο έτσι ώστε να εμπεδωθεί ο ρόλος των αποφοίτων μας στην Επιστήμη και την Εργασία.
Σας ευχαριστώ θερμά.
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος
Ευάγγελος Δ. Πρόντζας Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Ιστορίας Ιονίου Πανεπιστημίου
|