ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΙΩΨΗ
Μουσικολογία
Η σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και Αρχιτεκτονική στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής Θεσσαλονίκης, Ελλάδα. Ως φοιτήτρια αρχιτεκτονικής, ανέπτυξε ερευνητικό ενδιαφέρον στις σχέσεις ανάμεσα στις εικαστικές τέχνες και την μουσική και, επίσης, στον τομέα της ακουστικής. Στην συνέχεια, έκανε μεταπτυχιακές ερευνητικές σπουδές στον τομέα της Μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο της East Anglia, Norwich, U.K., με επιβλέποντες καθηγητές τους Dr.David Charlton (τώρα Reader in Music, Royal Holloway, University of London) και Prof. John Deathridge (τώρα Professor in Music Department, King's College, London). Τον Μάρτη του 1996 της απονεμήθηκε ο τίτλος της 'διδάκτορος της φιλοσοφίας' στον τομέα της Μουσικολογίας και Ιστορίας Μουσικής. Ο τίτλος της διδακτορικής διατριβής ήταν 'Richard Wagner's "Der Ring des Nibelungen": The Reforging of the Sword or, Towards a Reconstruction of the People's Consciousness'. Απο τον Οκτώβρη του 1996 ως σήμερα, είναι διδάσκουσα στο Μουσικό Τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου στον τομέα της συστηματικής Μουσικολογίας.
Ως μεταπτυχιακή στο Μουσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της East Anglia στην Αγγλία και, στην συνέχεια, ως διδάσκουσα στο Μουσικό Τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου, έχει παρακολουθήσει τακτικά πολλές διαλέξεις και συμμετάσχει σε συνέδρια με θέματα μουσικά, φιλοσοφικά και πολιτικά, που αφορούν κυρίως την Γερμανική αισθητική και φιλοσοφία του δέκατου ένατου αιώνα αλλά και θέματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Μέχρι σήμερα, έχει συμμετάσχει ενεργά σε μουσικολογικά συνέδρια και έχει δόσει διαλέξεις και συγγράψει άρθρα κυρίως για την αισθητική και φιλοσοφική διάσταση του μουσικού έργου του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Τα δύο τελευταία χρόνια (1996-1998) ασχολείται επίσης με έρευνα στον τομέα της Ελληνικής μουσικής, κυρίως της σύνθεσης και της υποδοχής Ελληνικής μουσικής κατά την εποχή του Μεσοπολέμου. Οι πρώτοι καρποί της έρευνας παρουσιάστηκαν σε συνέδριο του Μουσικού Τμήματος του Royal Holloway, London, U.K., τον Οκτώβρη του 1998, ως διάλεξη με τίτλο '"Ελληνισμός" και Γερμανική παράδοση στην όπερα του Μανώλη Καλομοίρη "Το Δακτυλίδι της Μάνας". Η υποδοχή της όπερας στην Volksoper του Βερολίνου το 1940'. Ο τίτλος του συνεδρίου ήταν: 'Nation, Myth and Reality: Music in the 1930s'. Τα πρακτικά του συνεδρίου, αναθεωρημένα σε μορφή δοκιμίων, θα εκδοθούν απο τον εκδοτικό οίκο Cambridge University Press.